Hodně lidí je zaměstnáno do šesti večer, a to už bývá tma jako v pytli. Ve městě i mimo něj je tedy potřeba zvýšit opatrnost. A jedete-li část noci, nebo skoro celou, je třeba být pozorný skutečně naplno. Každá maličkost hraje roli a může být osudná. V takových případech je řidič nakonec vděčen, že to odneslo jen auto a on je naživu a v „pouze“ v nemocnici.

Nejhorší nepřítel je při tom únava. Nejen ta opravdová, ale i zdánlivá. Nemusíte jet celou noc, ale tma kolem, teplo v autě této únavě jen a jen nahrává, takže mikrospánek může přijít zcela nečekaně. Nejlépe je tomu předcházet, než to pak jakkoli řešit. 
Jízda při stmívání

Bohužel se tak stává právě při snížené viditelnosti, čímž se riziko znásobuje. Když k tomu připočítáme většinou mokrý, nebo nasněžený povrch, neštěstí je hotovo.

Tohle nebezpečí číhá na všechny stejně, a i zkušený řidič to toho může vlítnout. Výhodou je, že ví, jak reagovat, takže následky nebývají fatální. Postihne-li to však nezkušeného, je zle. Nu, ale nyní k výchovné části článku. Zkušení řidiči napsali několik rad, jak nebezpečí jízdy za tmy eliminovat.
Noční provoz

Netopte si ve voze naplno. Raději chlad, který případné známky únavy rozežene. Nenavlékejte se, svetr a kožich raději ne.

Pouštějte si hudbu, kde jsou prudké nástupy, ty vás proberou.

Jezděte o čtvrtinu, nebo raději polovinu menší rychlostí, než jste zvyklí.

Pozor na cokoli neosvětleného. Neukázněný chodec, nebo cyklista je zdrojem malérů.

Musíte-li už v noci jet delší trasu, tak do výpočtu času na cestu rozhodně počítejte časté přestávky s protažením, ale ještě lépe krátkým cvičením. Totéž udělejte ihned při jakémkoli náznaku únavy. Pokud to jde, tak ihned. A pauzu prodlužte.

Samozřejmě, že nelze podchytit úplně vše. Fakt je třeba ten, že vy se snažíte a chyby neděláte, ale najde se někdo jiný, který je udělá. To již ovšem nijak ovlivnit nelze.