Firmy dnes používají nejrozmanitější druhy propagace. Mezi běžnou veřejností je sice zdaleka nejznámější klasická reklama, avšak to rozhodně není jediný možný způsob, jak může firma dostat své jméno nebo výrobek mezi lidi.

položená domovská stránka Google
 
Často používaná je také metoda pay-per-click. Jedná se o reklamy umístěné na internetu, kdy firma dostane peníze pokaždé, když na ni někdo klikne. Navíc onen člověk bude následně přesměrován na webovou stránku dané firmy, čímž se jí zvýší návštěvnost. A čím více návštěvníků, tím lépe, neboť každý z nich je zároveň potenciálním zákazníkem. Čím více jich je, tím vyšší je pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí.
 
Avšak k tomu, aby tato metoda fungovala, je potřeba, aby byla tato reklama umístěna na internetových stránkách, které jsou nejvíce navštěvovány cílovou skupinou zákazníků. A mezi nejoblíbenější patří v tomto ohledu vyhledávače.
 
V našich končinách je tím nejnavštěvovanějším Seznam. To je částečně způsobeno tím, že lidé zde mají zařízeny své e-mailové schránky. Pokud jde o vyhledávání informací, je mnohem používanější Google.
 
Avšak ať tak či tak, tyto weby jsou hojně navštěvované. Není tedy divu, že je častým umístěním reklamy PPC Seznam. To se však vyplatí pouze tehdy, pokud se chceme omezit jen na český trh. Nelze totiž příliš počítat s tím, že tento web bude hojně navštěvován lidmi ze zahraničí.

nápis Google Images
 
Na druhé straně, pokud chceme provést na Google nákupy prostoru pro umístění reklamy, musíme si připravit vyšší částku peněz. Avšak odměnou za to bude větší návštěvnost. Ta se však vyplatí pouze tehdy, pokud naše reklama bude v anglickém jazyce, a pokud i naše webové stránky budou anglicky, či bude možnost přepnout na jejich anglickou verzi. Jinak půjde o zbytečnou ztrátu peněz.
 
Jak je vidět, je potřeba se dobře rozmyslet. Špatné rozhodnutí by totiž mohlo vést ke ztrátě peněz, což v obchodě rozhodně není nic dobrého.